Lone Pine naar Oakhurst - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Fred Zanten - WaarBenJij.nu Lone Pine naar Oakhurst - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Fred Zanten - WaarBenJij.nu

Lone Pine naar Oakhurst

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Fred

13 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Oakhurst

Vanochtend half negen in de auto op weg naar Oakhurst.
In Bisschop een Starbucks gevonden voor weer eens een lekkere kop koffie.
Via HW 395 naar Big Oak Flat Entrance HW 120 naar Yosemite NP.
Deze toegang loopt via Tioga Pass Road waarbij we klimmen naar bijna 10.000ft oftewel ca 3.000 meter.
De Tioga rd is een van de hoogst gelegen wegen van de Verenigde Staten en is het grootste deel van het jaar gesloten
vanwege sneeuwval.
Bij een van de lakes (meren) die het park rijk is hebben we heerlijk gepicknickt.
Hierna doorgereden op deze Tiago Rd met diverse Kodakmomenten waaronder Tunnelvieuw vernoemd naar de ca anderhalve kilometer lange Wawona tunnel.
Verder via HW 41 naar Oakhurst, ons overnachtingshotel.
Morgen wacht een bezoek aan het Yosemite NP.

• 13 Oktober 2016 - 09:50

Ton:

Howdy Guys

Yosemite kwam mij bekend voor als naam daar zijn Elly en Gert ook geweest hebben daar prachtige foto,s van gezien toen die in america waren .
    Wat mij opvalt dat jullie om half 9 al in de auto zitten dus elke dag vroeg op mag ja na de vakantie wel gaan bijslapen zal je vriend wel bellen dat je de eerste 2 weken halve dagen begint .
    Wat is het toch een land van uiterste als je zo leest en ziet ,al zou je hier nooit meer komen dit pakken ze nooit meer van je af al die indrukken kan mij voorstellen dat jullie overlopen van indrukken en enthousiasme .
    Leuk dat jullie elke dag wat schrijven net of je er zelf ook een beetje bij bent .

Doe ook de groeten aan Willem en Lisette en tot horens